Методичні рекомендації щодо викладання предметів мистецько-освітньої галузі у 2025/2026 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів мистецько-освітньої галузі у 2025/2026 н.р.
Враховуючи
те, що програми інтегрованого курсу «Мистецтво» у 5-7 класах представляють
органічне поєднання змісту різних видів мистецтва з домінантністю музичного і
образотворчого, цей курс у 5-7 класах може викладати як один, так і два
вчителі/вчительки (вчитель / вчителька музичного мистецтва; вчитель/вчителька
образотворчого мистецтва), які мають співпрацювати у команді, узгоджуючи
планування своїх уроків.
У
разі викладання цього курсу двома вчителями / вчительками заклад освіти створює
на основі модельної навчальної програми навчальну програму закладу освіти, де
виокремлюється дві складові за видами мистецтва із зазначенням відповідної
кількості годин «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво: образотворче
мистецтво». Відповідно — у класному журналі для кожної складової відводяться
окремі сторінки, на яких після назви інтегрованого курсу через двокрапку
прописується уточнення: «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво:
образотворче мистецтво». Водночас наголошуємо, що необхідною умовою реалізації
завдань мистецької освітньої галузі є дотримання інтегративного підходу через
узгодження програмового змісту і результатів навчання з різних видів мистецтва.
Модельними
навчальними програмами усіх авторських колективів передбачено, що в 7 класі
завершується ознайомлення учнів та учениць із видами мистецтв, жанрами
мистецтв, мистецтвом народним і професійним тощо.
З
8-класу учнівство починає опановувати художні стилі і напрями, їхні особливості
у творах різних видів мистецтва – музичного, образотворчого, мистецтва
архітектури, сценічних, екранних мистецтв тощо, що матиме продовження і в 9
класі.
Пізнання
мистецтва спирається насамперед на пробудження емоційної сфери учнів / учениць,
осмисленні власних емоцій і вражень від творів і мистецької діяльності, що
складає основу для утворення особистісних мистецьких цінностей. Тому
застосування різноманіття завдань і видів роботи на уроці мають
підпорядковуватися цій логіці.
У
теперішніх воєнних реаліях життя українського суспільства зростають ризики
психологічних травм у дітей. Слід пам’ятати, що мистецька діяльність – один із
найдієвіших засобів самопізнання дитини, попередження у дітей переддепресивних
станів і водночас – засіб самозарадності і формування життєвої стійкості,
оскільки твори мистецтва несуть потужний емоційний потенціал.
При
пізнанні творів, обранні способів мистецької комунікації і творчості важливо
формувати в учнівства позитивну життєву перспективу і позитивний образ
майбутньої України.
Звертаємо
увагу, що вивчення мистецтва у закладах загальної середньої освіти спрямовано
на цілісний розвиток особистості учня / учениці у процесі освоєння мистецьких
надбань людства, прилучення до скарбів художньої культури різних народів світу,
що дає можливість відкрити українським учням та ученицям широкий світ крізь
призму творів різних видів мистецтва авторів з різних країн і континентів.
У
модельних навчальних та навчальних програмах передбачено творчий вибір
вчителем/вчителькою художнього змісту і технологій навчання, поурочного
розподілу навчального мистецького матеріалу. Учитель/учителька самостійно
визначає обсяг годин на вивчення окремої теми програми, за необхідності має
право змінювати порядок вивчення тем у межах навчального року. Він має
можливість обирати мистецькі твори для сприймання та співу, орієнтуючись на
навчальну тематику й критерій їх високої художньої якості, а також розробляти
художньо-практичні й ігрові завдання для учнів та учениць, ураховуючи програмні
вимоги, мету уроку, дбаючи про цілісну драматургію уроку.
Комментарии
Отправить комментарий