методичні рекомендації муз.мист

 Методичні рекомендації щодо викладання у 2024/2025 навчальному році мистецтва


У 2024/2025 навчальному році починається впровадження другого (предметного) циклу навчання базової середньої освіти (7–9 класи). Навчання мистецтва у 7-х класах закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до вимог Державного стандарту базової середньої освіти (далі – ДСБО) за модельними навчальними програмами, розміщеними на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України та вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Вибравши модельну навчальну програму, учитель / учителька на її основі складає навчальну програму, у якій зазначає послідовність й орієнтовний час вивчення тем у 7 класі. У модельній навчальній програмі автори пропонують послідовність вивчення тем, зміст і види навчальної діяльності, які є орієнтовними. Тому з модельної навчальної програми вчитель / учителька до кожної теми навчальної програми добирає з-поміж запропонованих або ж додає ті елементи змісту й способи діяльності, що в умовах певного навчального закладу й класу є найоптимальнішими для кожного учня / учениці та для учнівської спільноти класу.


Типовим навчальним планом нової редакції Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (затвердженої наказом МОН від 09.08.2024 №1120) на реалізацію мистецької освітньої галузі визначено одну годину.


Для повноцінної реалізації освітньої галузі та досягнення обов’язкових результатів навчання, визначених ДСБО, у навчальному плані закладу освіти рекомендуємо збільшувати кількість навчальних годин на тиждень (у межах максимальної кількості годин, передбачених для мистецької освітньої галузі), використовуючи години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами.


Звертаємо увагу, що для формування в учнів та учениць мистецьких компетентностей та реалізації практико-орієнтованого компонента змісту програм мистецької освітньої галузі мають викладати вчителі зі спеціальною мистецько-педагогічною освітою (учитель музичного мистецтва, учитель образотворчого мистецтва, учитель художньої культури). Ураховуючи те, що програми інтегрованого курсу «Мистецтво» у 7 класі представляють органічне поєднання змісту різних видів мистецтва з домінантою музичного й образотворчого, цей курс у 7 класі може викладати як один, так і два вчителі (учитель музичного мистецтва; учитель образотворчого мистецтва), які мають співпрацювати в команді, узгоджуючи планування своїх уроків.


У разі викладання цього курсу двома вчителями заклад освіти створює на основі модельної навчальної програми навчальну програму закладу освіти, де виокремлюється два складники за видами мистецтва із зазначенням відповідної кількості годин: «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво: образотворче мистецтво». Відповідно – у класному журналі для кожного складника відводять окремі сторінки, на яких після назви інтегрованого курсу після двокрапки прописують уточнення: «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво: образотворче мистецтво». Водночас наголошуємо, що необхідною умовою реалізації завдань мистецької освітньої галузі є дотримання інтегративного підходу через узгодження програмового змісту і результатів навчання з різних видів мистецтва. Тому необхідною умовою є впровадження інтегрованого курсу «Мистецтво» протягом усього навчального року, не виокремлюючи його складники (музичний, образотворчий) в окремі навчальні періоди (семестри).



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога