Критерії оцінювання 8,9: основ здоров'я
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ
ОСВІТИ З ОСНОВ
ЗДОРОВ'Я
8, 9 кл.
Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з
основ здоров’я здійснюється за 12 бальною шкалою
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати
окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності |
2 |
Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття
здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з
використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального
матеріалу |
|
3 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з
використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні
поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя
епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює
оцінні судження інших без достатнього осмислення |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково
характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя
виконує елементарні практичні
дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки |
5 |
Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих
понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)
відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та
методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та
консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням
здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших
найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки
|
|
6 |
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює
навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні
ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості
приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації
вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок
здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні
судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний
матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі.
Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій.
Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних
ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки |
8 |
Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені
запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які
характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у
виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий
спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та
усталені норми |
|
9 |
Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на
поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання;
пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій;
за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко
сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками
самоконтролю |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання,
передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть
явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами
додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації;
виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки,
формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується
правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні
судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших,
міжособистісні стосунки |
11 |
Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює
навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й
розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб
життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує
причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання
дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно
користується джерелами додаткової інформації.
Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших,
наслідки своїх дій, поведінку свою та інших |
|
12 |
Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну
інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання
здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних
програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки;
самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й
рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.
Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
і життєвих навичок для власного здоров'я |
ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Оцінка з основ
здоров’я має відобразити позитивні зміни
у знаннях, вміннях, мотиваціях та реальній поведінці:
- підвищення рівня
знань про здоров’я і безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння
використовувати здобуті знання для
зміцнення здоров’я;
- набуття навичок,
що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю;
- позитивне ставлення до здорового способу життя.
ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Основні види
оцінювання: поточне, формувальне і підсумкове (тематичне, семестрове, річне).
Формувальне
оцінювання відбувається під
час навчання, сприяє покращенню результатів учнів і ґрунтується на поставлених
цілях (оцінювання для навчання). Це інтерактивне оцінювання учнівського
прогресу, що дає змогу вчителю визначити потреби учнів, адаптуючи
до них процес навчання; постійне оцінювання, яке розпочинається з
попереднього оцінювання знань і вмінь учнів на початку теми та впродовж її
вивчення. Формувальне оцінювання включає: самооцінювання, оцінювання учнями,
оцінювання співпраці та оцінювання результатів проектної діяльності.
Діяльність вчителя
при організації формувального оцінювання здійснюється за наступним алгоритмом:
- формування
об’єктивних та зрозумілих для учнів навчальних цілей;
- створення
ефективного зворотнього зв’язку;
- забезпечення
активної участі здобувачів освіти у процесі пізнання;
- ознайомлення
учнів з критеріями оцінювання;
- забезпечення
можливості й уміння здобувачів освіти аналізувати власну діяльність;
- корегування спільно з учнями підходів до навчання з
урахуванням результатів оцінювання.
Тематична оцінка виставляється з урахуванням поточних
оцінок за різні види навчальної діяльності.
Семестрове
оцінювання здійснюється на
підставі тематичних оцінок. При цьому має враховуватися динаміка особистих
навчальних досягнень здобувача освіти з предмета протягом семестра, важливість
теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Семестрова оцінка
підлягає коригуванню.
Річна оцінка виставляється на основі семестрових оцінок також з
урахуванням зростання рівня рівня навчальних досягнень здобувача освіти.
Такі ж критерії,
правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з основ
здоров’я діють для учнів, що навчаються в індивідуальній формі ( екстернатна,
сімейна (домашня), педагогічний патронаж).
Комментарии
Отправить комментарий