Критерії оцінювання 8,9: основ здоров'я

  

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ   З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я

8, 9 кл.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з основ здоров’я здійснюється за 12 бальною шкалою

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

 

І. Початковий

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності

2

Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу

3

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки

5

Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

 

6

Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки

8

Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми

9

Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки

11

Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших

12

Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки. Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь і життєвих навичок для власного здоров'я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Оцінка з основ здоров’я має відобразити  позитивні зміни у знаннях, вміннях, мотиваціях та реальній поведінці:

- підвищення рівня знань про здоров’я і безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння використовувати здобуті знання  для зміцнення здоров’я;

- набуття навичок, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю;

- позитивне ставлення до здорового способу життя.

 

ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Основні види оцінювання: поточне, формувальне і підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

Формувальне оцінювання відбувається під час навчання, сприяє покращенню результатів учнів і ґрунтується на поставлених цілях (оцінювання для навчання). Це інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу вчителю визначити потреби учнів,  адаптуючи  до них процес навчання; постійне оцінювання, яке розпочинається з попереднього оцінювання знань і вмінь учнів на початку теми та впродовж її вивчення. Формувальне оцінювання включає: самооцінювання, оцінювання учнями, оцінювання співпраці та оцінювання результатів проектної діяльності.

Діяльність вчителя при організації формувального оцінювання здійснюється за наступним алгоритмом:

- формування об’єктивних та зрозумілих для учнів навчальних цілей;

- створення ефективного зворотнього зв’язку;

- забезпечення активної участі здобувачів освіти у процесі пізнання;

- ознайомлення учнів з критеріями оцінювання;

- забезпечення можливості й уміння здобувачів освіти аналізувати власну діяльність;

- корегування  спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Тематична оцінка виставляється з урахуванням поточних оцінок за різні види навчальної діяльності.

Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому має враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень здобувача освіти з предмета протягом семестра, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.

Семестрова оцінка підлягає коригуванню.

Річна оцінка виставляється на основі семестрових оцінок також з урахуванням зростання рівня рівня навчальних досягнень здобувача освіти.

Такі ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з основ здоров’я діють для учнів, що навчаються в індивідуальній формі ( екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии