Критерії оцінювання 8,9: основ здоров'я
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ
ОСВІТИ   З ОСНОВ
ЗДОРОВ'Я 
8, 9 кл.
Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з
основ здоров’я здійснюється за 12 бальною шкалою
| 
   Рівні навчальних досягнень учнів  | 
  
   Бали  | 
  
   Критерії навчальних досягнень учнів  | 
 
| 
     І. Початковий  | 
  
   1  | 
  
   Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати
  окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності  | 
 
| 
   2  | 
  
   Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття
  здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з
  використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального
  матеріалу  | 
 |
| 
   3  | 
  
   Учень (учениця) за допомогою вчителя або з
  використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні
  поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя
  епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює
  оцінні судження інших без достатнього осмислення  | 
 |
| 
     ІІ. Середній  | 
  
   4  | 
  
   Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням
  підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково
  характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя
  виконує елементарні практичні
  дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки  | 
 
| 
   5  | 
  
   Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих
  понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)
  відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та
  методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та
  консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням
  здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших
  найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки 
  | 
 |
| 
   6  | 
  
   Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює
  навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні
  ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості
  приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації
  вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок
  здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні
  судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки  | 
 |
| 
     ІІІ. Достатній  | 
  
   7  | 
  
   Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний
  матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі.
  Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій.
  Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних
  ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки  | 
 
| 
   8  | 
  
   Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені
  запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які
  характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у
  виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий
  спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та
  усталені норми  | 
 |
| 
   9  | 
  
   Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на
  поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання;
  пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій;
  за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко
  сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками
  самоконтролю  | 
 |
| 
     ІV. Високий  | 
  
   10  | 
  
   Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання,
  передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть
  явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
  систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами
  додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації;
  виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки,
  формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується
  правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні
  судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших,
  міжособистісні стосунки  | 
 
| 
   11  | 
  
   Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює
  навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й
  розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб
  життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує
  причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання
  дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно
  користується джерелами додаткової інформації.
  Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й інших,
  наслідки своїх дій, поведінку свою та інших  | 
 |
| 
   12  | 
  
   Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну
  інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання
  здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних
  програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
  розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки;
  самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й
  рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
  здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
  нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
  вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
  довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.
  Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
  Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
  і життєвих навичок для власного здоров'я  | 
 
ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Оцінка з основ
здоров’я має відобразити  позитивні зміни
у знаннях, вміннях, мотиваціях та реальній поведінці:
- підвищення рівня
знань про здоров’я і безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння
використовувати здобуті знання  для
зміцнення здоров’я;
- набуття навичок,
що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю;
- позитивне ставлення до здорового способу життя.
ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Основні види
оцінювання: поточне, формувальне і підсумкове (тематичне, семестрове, річне).
Формувальне
оцінювання відбувається під
час навчання, сприяє покращенню результатів учнів і ґрунтується на поставлених
цілях (оцінювання для навчання). Це інтерактивне оцінювання учнівського
прогресу, що дає змогу вчителю визначити потреби учнів,  адаптуючи 
до них процес навчання; постійне оцінювання, яке розпочинається з
попереднього оцінювання знань і вмінь учнів на початку теми та впродовж її
вивчення. Формувальне оцінювання включає: самооцінювання, оцінювання учнями,
оцінювання співпраці та оцінювання результатів проектної діяльності.
Діяльність вчителя
при організації формувального оцінювання здійснюється за наступним алгоритмом:
- формування
об’єктивних та зрозумілих для учнів навчальних цілей;
- створення
ефективного зворотнього зв’язку;
- забезпечення
активної участі здобувачів освіти у процесі пізнання;
- ознайомлення
учнів з критеріями оцінювання;
- забезпечення
можливості й уміння здобувачів освіти аналізувати власну діяльність;
- корегування  спільно з учнями підходів до навчання з
урахуванням результатів оцінювання.
Тематична оцінка виставляється з урахуванням поточних
оцінок за різні види навчальної діяльності.
Семестрове
оцінювання здійснюється на
підставі тематичних оцінок. При цьому має враховуватися динаміка особистих
навчальних досягнень здобувача освіти з предмета протягом семестра, важливість
теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Семестрова оцінка
підлягає коригуванню.
Річна оцінка виставляється на основі семестрових оцінок також з
урахуванням зростання рівня рівня навчальних досягнень здобувача освіти.
Такі ж критерії,
правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з основ
здоров’я діють для учнів, що навчаються в індивідуальній формі ( екстернатна,
сімейна (домашня), педагогічний патронаж).
Комментарии
Отправить комментарий