Критерії оцінювання 7 : образотворче мистецтво

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ  З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

7 клас

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з образотворчого мистецтва здійснюється за 12 бальною шкалою

Рівні

навчальних

досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з візуального (образотворчого) мистецтва

І. Початковий

1

Учень (учениця) сприймає та відтворює художні образи на частковому рівні, однозначно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-естетичне мислення, елементарні навички та уміння у творчій художній діяльності

 

2

Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття художніх образів, виявляє певні творчі вміння та навички у практичній діяльності, володіє незначною частиною термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному дозволяє викласти думку

 

3

Учень (учениця) здатний сприймати та відтворювати окремі фрагменти художніх образів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) може відтворювати художні образи на репродуктивному рівні, в основному розуміє образну сферу художнього твору; застосування знань та термінологічного запасу на практиці задовільне

 

5

Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи відтворити окремі художні образи, котрі мають художньо конкретну словесну понятійну основу, але не завжди вміє сприймати і відтворювати художні образи, які вимагають абстрактного художньо-мистецького мислення; виявляє задовільне знання спеціальної художньої термінології; словниковий запас небагатий

 

6

Учень (учениця) не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні образи, має достатньо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує окремі художні явища, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння, висновки щодо сприймання творів образотворчого мистецтва

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) може відтворити різні візуальні образи, проте робить непереконливі висновки, не завжди послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та термінологічні помилки; знає найважливіший тематичний художній матеріал, але знання не достатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у творчій художній діяльності учня

 

8

Учень (учениця) вміє сприймати і репродукувати візуальні образи певного рівня, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень; не завжди вміє поєднувати художні образи та життєві явища; на достатньому рівні володіє спеціальною художньою термінологією при аналізуванні художніх творів у процесі їх сприймання та інтерпретації

 

9

Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного художнього матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної художньої термінології, які потребують допомоги вчителя, трапляються поодинокі недоліки у відтворенні художнього образу і художньо-образному оформленні своїх роздумів щодо оцінки творів образотворчого мистецтва; не завжди самостійно систематизує та узагальнює художній матеріал

ІV. Високий

10

Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи художні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях та використанні спеціальної художньої термінології, не завжди обґрунтовано може довести свою точку зору на художні явища в процесі їх сприймання, не завжди вміє відтворити окремі фрагменти художніх образів. Вказані неточності може виправляти самостійно

 

11

Учень (учениця) володіє тематичним художнім матеріалом у межах програми, вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових художньо-творчих завданнях, виявляє знання спеціальної художньої термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори візуального (образотворчого) мистецтва, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати набуті знання в образотворчій діяльності

 

12

Учень (учениця) має міцні, ґрунтовні знання тематичного художнього матеріалу (жанри, митці, твори образотворчого мистецтва) у межах програми, здатний систематизувати, узагальнювати, свідомо сприймати та відтворювати візуальні образи, широко застосовувати асоціативні зв’язки між творами образотворчого мистецтва, творами інших мистецтв та життєвими явищами. Учень (учениця) свідомо послуговується мовою візуального мистецтва у роздумах, висновках та узагальненнях щодо сприймання художніх образів, має достатньо високий рівень художньо-мистецького мислення у розвитку світопізнання і світовідчуття; самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в художній діяльності

 

ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ  З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з образотворчого мистецтва є її багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування художньо-естетичної культури учнів, і передбачає:

 - формування в учнів емоційно-естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій, особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури;

 - розвиток емоційно-почуттєвої сфери, оригінального асоціативно-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості;

 - формування знань та уявлень про мистецтво, розуміння специфіки художньо-образної мови різних видів мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації художніх творів;

 - розширення естетичного досвіду, вмінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні.

 Об’єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін учнями мають стати:

 - здатність учнів сприймати, розуміти і відтворювати твори мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне естетичне ставлення);

 - вміння і навички з практичної художньої діяльності (відтворення за зразком), досвід самостійної та творчої діяльності (застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових ситуаціях);

 - обізнаність у сфері мистецтв – елементарні знання та уявлення про мистецтво, його основні види і жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене користування відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців (мистецтвознавча пропедевтика);

- загальна естетична компетентність, художньо-образне мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання й розвитку.

Додатковими засобами стимулювання пізнавальної активності учнів є:

Самооцінка та оцінювання результатів спільної діяльності за попередньо  визначеними критеріями та художньо-творче самовираження, які мають бути збалансованими між собою. Оцінюється не рівень недоліків і прорахунків, а рівень прогресу особистих досягнень. Тому саме динаміка особистого розвитку здобувача освіти  та його ставлення до опанування предмета є критерієм перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти.

         Для створення об’єктивності системи оцінювання перевірка має інтегрувати  досягнення учнів  у різних видах діяльності та їхнє ставлення до предмета, активність та ініціативність, що дасть можливість ефективно відслідкувати особистісне зростання здобувача освіти, оцінити його роботу в освітній діяльності та саморозвитку. При оцінюванні враховуються досягнення учнів у позашкільних навчальних заходах за умови подання відповідних підтверджувальних матеріалів.

ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ  З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Основні  види оцінювання: формувальне, поточне і підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

Формувальне оцінювання є інтерактивним оцінюванням прогресу здобувачів освіти, що дає змогу вчителю відповідно адаптувати освітній процес, ґрунтуючись на дані відстеження особистісного розвитку учнів та хід набуття ними навчального досвіду й компетентностей.

         Поточне оцінювання здійснюється в процесі вивчення теми з метою визначення рівня розуміння і первинного  засвоєння  учнями окремих елементів змісту теми, зв’язків між ними та засвоєним змістом попередніх тем уроків, закріплення знань, умінь і навичок, їх актуалізації перед вивченням нового матеріалу. Результати поточного оцінювання фіксуються в балах від 1 до 12. Під час уроку здобувач освіти може отримати декілька оцінок за різні форми роботи, та в цьому випадку виставляється середній бал за урок.

         Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування здобувачами освіти  матеріалу теми впродовж її вивчення з урахуванням  поточних оцінок.

         Оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання. Семестрове оцінювання підлягає коригуванню.

         Річне оцінювання  виставляється на основі семестрових оцінок також з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.

Такі ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з образотворчого мистецтва діють для учнів, що здобувають освіту в індивідуальній формі навчання (екстернатна, сімейна(домашня), педагогічний патронаж).

 

 

Комментарии