КРИТЕРІЇ,ПРАВИЛА ТА ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ 7-11 КЛАСІВ

 КРИТЕРІЇ,ПРАВИЛА ТА ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ               ДЛЯ УЧНІВ 7-11 КЛАСІВ

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

 

 

 

 

І

Початковий

1

Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета, необхідні для розрізнення та виконання певних елементів фізичних вправ з допомогою вчителя

2

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на елементарному рівні, може розрізняти та виконувати окремі елементи фізичних вправ з допомогою вчителя

3

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на початковому  рівні, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ, може виконувати нормативний показник низького рівня

 

 

 

 

 

 

ІІ

Середній

4

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, розрізняє елементи техніки виконання фізичних вправ. Може виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками

5

Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень навчального матеріалу.Може виконувати технічно правильно окремі фізичні вправи, визначені навчальною програмою

6

Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Може з допомогою вчителя аналізувати і виправляти допущені помилки.Здатний виконувати окремі контрольні навчальні нормативи та вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості, виконувати більшість елементів фізичних вправ з незначними помилками

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

Достатній

7

Учень (учениця) виявляє знання і розуміння більшої частини навчального матеріалу. Здатний застосовувати навчальний матеріал для виконання фізичних вправ, визначених навчальною програмою

8

Учень (учениця) має достатньо повні знання, вільно застосовує вивчений матеріал, уміє аналізувати допущені помилки й робити висновки.Володіє технікою виконання фізичних вправ, виконує вправи обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості

9

Учень (учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, уміло застосовує його на практиці.Виконує контрольні навчальнi нормативи і вимоги, вправи для обов’язкового повторення і домашніх завдань

 

 

 

 

 

 

 

ІV

Високий

10

Учень (учениця) має повні, глибокі знання, вміло володіє навчальним матеріалом, знає техніку виконання фізичних вправ.Рівень умінь і навичок та фізичної підготовленості дає змогу якісно виконувати контрольні навчальні нормативи і вимоги

11

Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями, технікою виконання фізичних вправ. Уміло застосовує їх на практиці.Виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги на високому рівні

 

12

Учень (учениця) має узагальнені, системні знання, інструктивні навички техніки виконання фізичних вправ та обов’язкових комплексних тестів оцінювання стану фізичної підготовленості

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється за 12 бальною шкалою.

 

ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Відповідно до інструкції про розподілу  учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженної наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р за Лист 518/674 учні розподіляються на основну, підготовчу та спеціальну медичні групи. Для основної  медичної групи фізична підготовка проводиться в повному обсязі згідно з навчальними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини. Учні, які за станом здоров’ я віднесені до підготовчої медичної групи, відвідують обов’ язкові уроки фізичної культури та опановують навчальний матеріал відповідно до вимог навчальної  програми. Таким учням рекомендовано поступове  збільшення фізичного навантаження без здачі навчальних нормативів та додаткові заняття у групах загальної фізичної пдготовки . Учні, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальної медичної групи, відвідують обов’ язкові уроки фізичної культури, але виконують корегувальні вправи  для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані. Учні, незалежно від рівня фізичного розвитку та медичної групи, а також тимчасово звільнені від фізичних навантажень, повинні бути обов’ язково присутніми на уроках фізичної культури. Допустиме навантаження для учнів, які за станом здоров’ я належать до підготовчої та спеціальної  медичних груп, встановлює учитель фізичної культури.                                                                                                                                            Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури може здійснюватися за такими видами діяльності:                                                                                                                                              1- Засвоєння техніки виконання фізичної вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу).                                                                                                                                                 2- Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).                                

3- Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.                                                                               4-Засвоєння теоретичних знань. При цьому оцінка за виконання нормативу не є домінуючою під час здійснення тематичного,семестрового чи річного оцінювання. Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються оpiєнтовні навчальні нормативи передбачені цією програмою, та нормативи, запропоновані у кожному модулі за роками вивчення. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно до календарно-тематичного планування. При складанні навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (початковий, середнй, достатній, високий), а потім за технічними показниками виконання рухової дії та теоретичними знаннями виставляють оцінку в балах. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури затверджені наказом МОН України від 05.05.08 р. No 371.                                                                  Оцінюючи навчальні досягнення учнів з фізичної підготовленості, потрібно дотримуватися таких вимог:                                                                                                                                                                                    1-Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’ я.

2- Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).

3-Перед складанням нормативу вчитель проводить розминку, а після — відновлювальні вправи.  

4-Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.                              

5-Учитель зобов’ язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.                                                                                                                             6-Оцінювання навчальних досягнень учнів віднесених до підготовчої групи, здійснюється на загальних підставах, за винятком приймання навчальних нормативів. При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються особисті досягнення школярів протягом навчального року: ступнь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час: участь у спортивних змаганнях усіх рівнів.                                               На основі зазначених показників учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування «бонусних» балів. Наприклад, якщо учень (учениця) виконав(ла) залікову вправу на певний рівень, але при цьому його (її) особистий результат виконання цієї вправи поліпшився порівняно з попереднім  показником, учитель може виставити оцінку на 1-2 бали вищу за ту, навчальними нормативами. У період з 01.09 до 01. 10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюють, a заняття мають рекреаційно-оздоровчий характер з помірними навантаженнями.  Не виконання яке передбачається нормативів з причин, не залежних від учня, непропорцйний фізичний розвиток, пропуски занять з поважних причин, не є підставою для зниження підсумкової оцінки успшності.

ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 3 ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Оцінювання досягнень учнів, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальних медичних груп рекомендується поточне оцінювання за теоретико-методичні знання, техніку виконання корегувальних вправ та виконання завдань уроку (за сприятливих для учня умов) (на користь учня). Не виставляється оцінка за орієнтовні навчальні нормативи, тему, семестр чи рік (у клітинці слід писати «зар» чи «зв.»), оцінка виставляється тільки за орієнтовний навчальний норматив, тему,  семестр та річна, а також у свідоцтво чи атестат у вигляді «зар.» якщо оцінено хоча б один семестр (бально) виставленні враховуються інтереси дитини (на користь дитини): для учнів, які за станом здоров’я взагалі звільнені від занять фізкультурою. «зв » ставиться тільки за орієнтовний навчальний норматив тему чи семестр та за рік .                                                                                    

 Оцінювання досягнень учнів основної групи:                                                                                             Орієнтовні навчальні нормативи виставляються у журнал під датою, проводилася здача цього нормативу.  Якщо учень в день здачі орієнтовного навчального нормативу був відсутнй, то у журналі  ставиться «н» а оцінка виставляеться у наступній вільній клітинці. Учень має право перездати орієнтовний навчальний норматив у визначений учителем час, хоча графи «Скоригована» після орієнтовного навчального нормативу не залишаємо, тому в клітинку за ОНН виставляємо остаточну оцінку; оцінка за орієнтовний навчальний норматив не є домінуючою при виставленні тематичної, семестрової та річної оцінок; Hі в якому разі не приймаються орієнтовні навчальні нормативи в учнів звільнених від уроків фізкультури, віднесених за станом здоров’ я до спеціальних медичних чи підготовчих груп (напроти іх прізвища слід писати «зар.» чи «зв.»), оpiєнтовний навчальний норматив учитель зменшувати), враховуючи індивідуальні, статеві та вікові особливості учня, змінювати (збільшувати  має право тематичне оцінювання: тематичне оцінювання проводиться після кожного модуля програми, але модулі можна розбивати на 2-3 підрозділи і проводити тематичне оцінювання. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності.. Якщо учень (учениця) був (ла) відсутній (я) на уроках протягом вивчення теми у відповідну клітинку замість оцінки за Тематичну виставляється н/ а (не атестований (а), для дітей, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальної медичної групи з фізичної культури — «Зв». «Зар.» Для звільнених від занять тематична оцінка не підлягає коригуванню семестрового  оцінювання.

Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр; семестрове оцінювання здійснюється на основі врахування  динамики особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість кожного модуля, тривалість вивчення кожного з модулів, складність змісту тощо). Якщо учень (учениця) був (ла) відсутнй (я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється (не атестований (а), для дітей, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальної медичної групи фізичної культури — «Зар.», семестрова оцінка підлягає коригуванню.

 Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована .Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати. У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати запис у колонку Скоригована не робиться, тематичних оцінок .

Річне оцінювання виставляється в колонку Річна без зазначення дати, не раніше,ніж ячерез три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. У разі коригування учнів оцінки за ІІ семестр, річна оцінка їм виставляється не пізніше завершення поточного року.У випадку не атестації учня ( учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а ( не атестований(а).

Такі ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з фізичної культури діють для учнів, що здобувають освіту в індивідуальній формі ( екстернатна, сімейна ( домашня), педагогічний патронаж).

Комментарии