Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ:технології(хлопці)

 Система оцінювання результатів навчання

 

Система оцінювання результатів навчання учнів базується  на положеннях “Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти” (затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р. за № 289) та “Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти” (додаток № 2 до наказу № 289)

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

 

Система оцінювання (бальна/рівнева):

 

•  10, 11, 12 – високий рівень

•  7, 8, 9 – достатній рівень

•  4, 5, 6 – середній рівень

•  1, 2, 3 – початковий рівень


 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з технологій ( 5 клас)

 

Рівні

Категорії критеріїв

Початковий рівень

1 – 3 балів

Середній рівень

4 – 6 балів

Достатній рівень

7 – 9 балів

Високий рівень

10 – 12 балів

Планування

та            здійснення навчального

пошуку,           аналіз текстової            та графічної

інформації

Учень/учениця самостійно        або         з допомогою вчителя чи інших осіб:

планує                 й

здійснює                       навчальний пошук;

опрацьовує текстову та/або графічну інформацію

Учень / учениця самостійно           або                              з допомогою вчителя чи інших осіб:

планує й здійснює навчальний пошук;

ставить запитання до

змісту                   навчального матеріалу;

опрацьовує                                      й інтерпретує текстову та/або графічну інформацію без істотних змістових і логічних неточностей

Учень       /                            учениця самостійно     або                               під опосередкованим керівництвом                            учителя                        або інших осіб:

планує й успішно здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом;

ставить уточнювальні запитання;

використовує інформацію з кількох джерел;

опрацьовує й логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію;

порівнює  інформацію з кількох джерел

Учень / учениця самостійно              або                                 під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб:

планує й успішно здійснює навчальний пошук, не обмежуючись                        навчальним матеріалом;

ставить запитання на з’ясування                          причинно- наслідкових зв’язків;

використовує інформацію з різних джерел;

опрацьовує й логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію;

аналізує й порівнює інформацію з різних джерел;

критично                               оцінює надійність            джерела                                                            й достовірність інформації

Комунікація,

зокрема                    з

використанням інформаційно- комунікаційних технологій

Учень / учениця створює короткі усні й письмові повідомлення;

відтворює почуту

або                         прочитану інформацію,

Учень / учениця створює короткі усні й письмові повідомлення;

відтворює почуту або прочитану інформацію без істотних змістових

Учень / учениця створює деталізовані усні й письмові повідомлення;

висловлює власну думку й наводить приклади на її підтвердження;

Учень / учениця створює деталізовані усні й письмові повідомлення;

висловлює й логічно обґрунтовує власну думку, наводить приклади на її


 

допускаючи            істотні змістові та/або логічні неточності

та/або                                 логічних неточностей;

презентує результати своєї навчальної діяльності

презентує результати навчальної                    діяльності, зокрема з використанням ІКТ (за умови доступності)

підтвердження;

творчо                                                      презентує результати                                       навчальної

діяльності,            зокрема                              з використанням   ІКТ   (за   умови

доступності)

Виконання практичних завдань та               розв’язання повсякденних проблем                  із

застосуванням знань,                    що

охоплюються навчальним матеріалом

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя або інших осіб:

виконує навчальну дію на рівні копіювання                        зразка                        її виконання;

розпізнає, називає окремі об’єкти вивчення

Учень / учениця самостійно           або                              з допомогою вчителя чи інших осіб:

виконує навчальну дію із застосування знань, що                     охоплюються навчальним матеріалом, за зразком;

може порівняти окремі об’єкти вивчення

Учень       /                             учениця самостійно   або                               під опосередкованим керівництвом                             учителя                        чи інших осіб:

застосовує знання, що охоплюються навчальним матеріалом, у типових ситуаціях на рівні свідомого вибору, а саме:

формулює проблемні питання, пропонує можливі способи виконання завдання або розв’язання проблеми;

складає план для виконання / розв’язання відповідно до інструкцій та/або успішно виконує окремі етапи такого виконання / розв’язання;

може аналізувати та порівнювати                         об’єкти вивчення

Учень / учениця самостійно              або                                 під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб:

застосовує знання, що охоплюються                             навчальним матеріалом, для виконання практичних завдань та/або розв’язання                     повсякденних проблем у нетипових ситуаціях на рівні свідомого вибору, а саме:

формулює проблемні питання, висуває гіпотези;

успішно виконує завдання або розв’язує проблему відповідно до інструкцій;

обґрунтовує обраний спосіб розв’язання / виконання, спираючись на знання й досвід;

може класифікувати й узагальнювати об'єкти вивчення

Рефлексія власної навчально- пізнавальної

діяльності

Учень / учениця розпізнає        помилки, логічні      або     змістові

неточності в результатах

Учень / учениця самостійно           або                              з допомогою вчителя чи

інших осіб:

Учень / учениця самостійно                              або                              під опосередкованим

керівництвом учителя чи

Учень / учениця самостійно              або                                 під опосередкованим керівництвом

учителя чи інших осіб

 

навчальної діяльності після того, як на них вказує вчитель

розпізнає                                й

виправляє окремі помилки та робить часткові уточнення в результатах навчальної діяльності

інших осіб :

успішно виправляє окремі помилки й робить часткові уточнення в результатах                         власної навчальної діяльності;

визначає                           окремі труднощі, що виникають у процесі власної навчально- пізнавальної діяльності й можливі шляхи їх подолання

аналізує                           результати власної навчальної діяльності із застосуванням                                           критеріїв оцінювання, успішно виправляє помилки й робить уточнення;

визначає                       труднощі,                      що виникають   у    процесі                      власної навчально-пізнавальної діяльності, та можливі шляхи їх подолання


Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

Початковий

1

Учні можуть розпізнавати деякі об’єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми, інструменти, технології тощо) та називають їх (на побутовому рівні)

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення. Частково розпізнають інструменти та обладнання для виконання практичних робіт

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. Учні мають фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнані з деякими технологічними поняттями); з допомогою вчителя виконують елементарні практичні завдання; використовують за призначенням робочі інструменти та обладнання

Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію, знають окремі відомості, що стосуються технологічних об’єктів; застосовують елементарні прийоми роботи інструментом

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило. Відтворює навчальний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт, з допомогою вчителя; виконують окремі технологічні операції з недоліками; частково володіють прийомами роботи інструментом

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком

Самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, необхідного для виконання практичних робіт;  виконують окремі частини технологічних операцій


 

Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії. Самостійно і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт; виконують практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; частково контролюють власні

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

Виявляє розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між технологічними операціями; використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. Володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію в процесі проектної діяльності.

Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення. Володіє глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях; беруть активну участь в розробленні та реалізації технологічного процесу; з допомогою учасників проекту і учителя проектують та виконують всі види запланованих робіт

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми. Володіє гнучкими знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано використовують їх у нестандартних ситуаціях, знаходять і аналізують додаткову інформацію; самостійно розробляють технологічний процес виготовлення виробу та забезпечують його виконання; самостійно проектують та виконують всі види запланованих робіт

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення. Має системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють технологічний процес виготовлення виробу та забезпечують його якісне виконання; самостійно проектують та виконують, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт

 


 

 

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням практичних робіт, результатів виконання учнями навчальних проєктів.

 

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у “Свідоцтві досягнень”:

-         Проєктує та виготовляє вироби.

-         Застосовує технології декоративно-ужиткового мистецтва.

-         Виявляє самозарадність у побуті / освітньому процесі.

 

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри.

Оцінювання результатів навчання здійснюється: за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12 у І семестрі за рівневою шкалою; у ІІ семестрі та річне за 12-бальною шкалою.

 

Критерії контролю груп загальних результатів з технологій :

 

-         втілює задум у готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності;

-         творчо застосовує традиційні та сучасні технології декоративно-ужиткового мистецтва;

-         ефективно використовує техніку та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому середовищу;

-         турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших людей

 

Комментарии