Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ:технології(хлопці)
Система оцінювання результатів навчання
Система
оцінювання результатів навчання учнів базується
на положеннях “Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів
5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту
базової середньої освіти” (затверджених наказом Міністерства освіти і науки
України 01 квітня 2022 р. за № 289) та “Загальні критерії оцінювання
результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до
нового Державного стандарту базової середньої освіти” (додаток № 2 до наказу №
289)
Основними
видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є
формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).
Система
оцінювання (бальна/рівнева):
• 10, 11, 12 – високий рівень
• 7, 8, 9 – достатній рівень
• 4, 5, 6 – середній рівень
• 1, 2, 3 – початковий рівень
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з технологій
( 5 клас)
Рівні Категорії критеріїв |
Початковий рівень 1 – 3 балів |
Середній рівень 4 – 6 балів |
Достатній рівень 7 – 9 балів |
Високий рівень 10 – 12 балів |
Планування та здійснення навчального пошуку, аналіз текстової та графічної інформації |
Учень/учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює навчальний пошук; опрацьовує
текстову та/або графічну інформацію |
Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює
навчальний пошук; ставить запитання до змісту навчального матеріалу; опрацьовує й інтерпретує текстову та/або графічну
інформацію без істотних змістових і логічних неточностей |
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя або інших осіб: планує й успішно
здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить
уточнювальні запитання; використовує
інформацію з кількох джерел; опрацьовує й
логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію; порівнює інформацію
з кількох джерел |
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя
чи інших осіб: планує
й успішно здійснює навчальний
пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить
запитання на з’ясування причинно- наслідкових зв’язків; використовує
інформацію з різних джерел; опрацьовує й
логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію; аналізує й
порівнює інформацію з різних джерел; критично оцінює
надійність джерела й достовірність інформації |
Комунікація, зокрема з використанням
інформаційно- комунікаційних технологій |
Учень / учениця створює
короткі усні й письмові повідомлення; відтворює почуту або прочитану інформацію, |
Учень / учениця
створює короткі усні й письмові повідомлення; відтворює почуту або прочитану інформацію
без істотних змістових |
Учень / учениця
створює деталізовані усні й письмові повідомлення; висловлює власну думку й наводить приклади на її підтвердження; |
Учень / учениця
створює деталізовані усні й письмові повідомлення; висловлює
й логічно обґрунтовує власну думку, наводить приклади на її |
|
допускаючи істотні
змістові та/або логічні неточності |
та/або логічних неточностей; презентує
результати своєї навчальної діяльності |
презентує результати навчальної діяльності, зокрема з використанням ІКТ
(за умови доступності) |
підтвердження; творчо презентує результати навчальної діяльності, зокрема з використанням ІКТ
(за умови доступності) |
Виконання
практичних завдань та розв’язання повсякденних проблем із застосуванням знань, що охоплюються навчальним матеріалом |
Учень / учениця
самостійно або з допомогою вчителя або інших осіб: виконує навчальну дію на
рівні копіювання зразка її виконання; розпізнає, називає
окремі об’єкти вивчення |
Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: виконує навчальну дію із застосування знань, що охоплюються навчальним матеріалом, за зразком; може порівняти окремі
об’єкти вивчення |
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: застосовує знання,
що охоплюються навчальним матеріалом, у типових ситуаціях на рівні свідомого
вибору, а саме: формулює проблемні
питання, пропонує можливі способи виконання завдання або розв’язання
проблеми; складає план для
виконання / розв’язання відповідно до інструкцій та/або успішно виконує
окремі етапи такого виконання / розв’язання; може аналізувати
та порівнювати об’єкти вивчення |
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя
чи інших осіб: застосовує знання, що охоплюються навчальним матеріалом, для виконання
практичних завдань та/або розв’язання повсякденних
проблем у нетипових ситуаціях на рівні свідомого вибору, а саме: формулює проблемні
питання, висуває гіпотези; успішно виконує
завдання або розв’язує проблему відповідно до інструкцій; обґрунтовує
обраний спосіб розв’язання / виконання, спираючись на знання й досвід; може класифікувати
й узагальнювати об'єкти вивчення |
Рефлексія власної
навчально- пізнавальної діяльності |
Учень / учениця розпізнає помилки, логічні або
змістові неточності в результатах |
Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: |
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом
учителя чи |
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб |
|
навчальної діяльності
після того, як на них вказує вчитель |
розпізнає й виправляє окремі помилки
та робить часткові уточнення в результатах навчальної діяльності |
інших осіб : успішно виправляє окремі помилки й робить часткові уточнення в результатах власної
навчальної діяльності; визначає окремі труднощі, що виникають у процесі
власної навчально- пізнавальної діяльності й можливі шляхи їх подолання |
аналізує результати власної навчальної діяльності
із застосуванням критеріїв
оцінювання, успішно виправляє помилки й робить уточнення; визначає труднощі, що виникають у процесі власної навчально-пізнавальної
діяльності, та можливі шляхи їх подолання |
Критерії оцінювання предметних та
особистісних результатів
Рівні
навчальних досягнень |
Бали |
Критерії
оцінювання навчальних досягнень |
Початковий |
1 |
Учні можуть розпізнавати деякі
об’єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми, інструменти, технології тощо) та
називають їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень/учениця відтворює незначну
частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення. Частково розпізнають інструменти
та обладнання для виконання практичних робіт |
|
3 |
Учень/учениця відтворює частину
навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. Учні мають фрагментарні уявлення з
предмета вивчення (обізнані з деякими технологічними поняттями); з допомогою
вчителя виконують елементарні практичні завдання; використовують за
призначенням робочі інструменти та обладнання |
|
Середній |
4 |
Учень/учениця з допомогою вчителя
відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію,
дію, знають окремі
відомості, що стосуються технологічних об’єктів; застосовують елементарні
прийоми роботи інструментом |
5 |
Учень/учениця відтворює основний
навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять,
формулює правило. Відтворює
навчальний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт, з допомогою
вчителя; виконують окремі технологічні операції з недоліками; частково
володіють прийомами роботи інструментом |
|
6 |
Учень/учениця виявляє знання й
розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але
недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком Самостійно відтворює значну частину
навчального матеріалу, необхідного для виконання практичних робіт;
виконують окремі частини технологічних операцій |
Достатній |
7 |
Учень/учениця правильно відтворює
навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі
власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні
навчальні дії. Самостійно
і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для
виконання практичних робіт; виконують практичну роботу відповідно до інструкцій
вчителя; частково контролюють власні |
8 |
Учень/учениця має достатні знання,
застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається
аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами,
фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді
логічні, хоч і мають неточності Виявляє розуміння навчального
матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати
найсуттєвіші зв’язки і залежності між технологічними операціями;
використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях |
|
9 |
Учень/учениця добре володіє вивченим
матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й
систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і
правильною аргументацією. Володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в
практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію в
процесі проектної діяльності. |
|
Високий |
10 |
Учень/учениця має повні, глибокі
знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки,
узагальнення. Володіє
глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях;
беруть активну участь в розробленні та реалізації технологічного процесу; з
допомогою учасників проекту і учителя проектують та виконують всі види
запланованих робіт |
11 |
Учень/учениця має гнучкі знання в
межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних
ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми.
Володіє гнучкими
знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано
використовують їх у нестандартних ситуаціях, знаходять і аналізують додаткову
інформацію; самостійно розробляють технологічний процес виготовлення виробу
та забезпечують його виконання; самостійно проектують та виконують всі види
запланованих робіт |
|
12 |
Учень/учениця має системні, міцні
знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує
їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює,
узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації,
приймає обґрунтовані рішення. Має системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх,
у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють технологічний
процес виготовлення виробу та забезпечують його якісне виконання; самостійно
проектують та виконують, використовуючи відповідні технології, всі види
запланованих робіт |
Тематичне
оцінювання здійснюється
на основі поточного оцінювання із урахуванням практичних робіт, результатів виконання учнями навчальних
проєктів.
Оцінка за семестр ставиться за результатами
тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у
“Свідоцтві досягнень”:
-
Проєктує та виготовляє вироби.
-
Застосовує технології
декоративно-ужиткового мистецтва.
-
Виявляє самозарадність у побуті /
освітньому процесі.
Річне
оцінювання здійснюється на
підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри.
Оцінювання
результатів навчання здійснюється: за 12-бальною системою (шкалою), а його
результати позначають цифрами від 1 до 12 у І семестрі за рівневою шкалою; у ІІ
семестрі та річне за 12-бальною шкалою.
Критерії контролю груп загальних
результатів з технологій :
-
втілює задум у готовий продукт за
алгоритмом проєктно-технологічної діяльності;
-
творчо застосовує традиційні та
сучасні технології декоративно-ужиткового мистецтва;
-
ефективно використовує техніку та
матеріали без заподіяння шкоди навколишньому середовищу;
-
турбується про власний побут,
задоволення власних потреб та потреб інших людей
Комментарии
Отправить комментарий