Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ:технології(хлопці)
Система оцінювання результатів навчання
Система
оцінювання результатів навчання учнів базується 
на положеннях “Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів
5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту
базової середньої освіти” (затверджених наказом Міністерства освіти і науки
України 01 квітня 2022 р. за № 289) та “Загальні критерії оцінювання
результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до
нового Державного стандарту базової середньої освіти” (додаток № 2 до наказу №
289)
Основними
видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є
формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).
Система
оцінювання (бальна/рівнева):
•  10, 11, 12 – високий рівень
•  7, 8, 9 – достатній рівень
•  4, 5, 6 – середній рівень
•  1, 2, 3 – початковий рівень
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з технологій
( 5 клас)
| 
   Рівні Категорії критеріїв  | 
  
   Початковий рівень 1 – 3 балів  | 
  
   Середній рівень 4 – 6 балів  | 
  
   Достатній рівень 7 – 9 балів  | 
  
   Високий рівень 10 – 12 балів  | 
 
| 
   Планування та            здійснення навчального пошуку,           аналіз текстової            та графічної інформації  | 
  
   Учень/учениця самостійно        або         з допомогою вчителя чи інших осіб: планує                 й здійснює                       навчальний пошук; опрацьовує
  текстову та/або графічну інформацію  | 
  
   Учень / учениця самостійно           або                              з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює
  навчальний пошук; ставить запитання до змісту                   навчального матеріалу; опрацьовує                                      й інтерпретує текстову та/або графічну
  інформацію без істотних змістових і логічних неточностей  | 
  
   Учень       /                            учениця самостійно     або                               під опосередкованим керівництвом                            учителя                        або інших осіб: планує й успішно
  здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить
  уточнювальні запитання; використовує
  інформацію з кількох джерел; опрацьовує й
  логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію; порівнює  інформацію
  з кількох джерел  | 
  
   Учень / учениця самостійно              або                                 під опосередкованим керівництвом учителя
  чи інших осіб: планує
  й успішно здійснює навчальний
  пошук, не обмежуючись                        навчальним матеріалом; ставить
  запитання на з’ясування                          причинно- наслідкових зв’язків; використовує
  інформацію з різних джерел; опрацьовує й
  логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію; аналізує й
  порівнює інформацію з різних джерел; критично                               оцінює
  надійність            джерела                                                            й достовірність інформації  | 
 
| 
   Комунікація, зокрема                    з використанням
  інформаційно- комунікаційних технологій  | 
  
   Учень / учениця створює
  короткі усні й письмові повідомлення; відтворює почуту або                         прочитану інформацію,  | 
  
   Учень / учениця
  створює короткі усні й письмові повідомлення; відтворює почуту або прочитану інформацію
  без істотних змістових  | 
  
   Учень / учениця
  створює деталізовані усні й письмові повідомлення; висловлює власну думку й наводить приклади на її підтвердження;  | 
  
   Учень / учениця
  створює деталізовані усні й письмові повідомлення; висловлює
  й логічно обґрунтовує власну думку, наводить приклади на її  | 
 
| 
   
  | 
  
   допускаючи            істотні
  змістові та/або логічні неточності  | 
  
   та/або                                 логічних неточностей; презентує
  результати своєї навчальної діяльності  | 
  
   презентує результати навчальної                    діяльності, зокрема з використанням ІКТ
  (за умови доступності)  | 
  
   підтвердження; творчо                                                      презентує результати                                       навчальної діяльності,            зокрема                              з використанням   ІКТ  
  (за   умови доступності)  | 
 
| 
   Виконання
  практичних завдань та               розв’язання повсякденних проблем                  із застосуванням знань,                    що охоплюються навчальним матеріалом  | 
  
   Учень / учениця
  самостійно або з допомогою вчителя або інших осіб: виконує навчальну дію на
  рівні копіювання                        зразка                        її виконання; розпізнає, називає
  окремі об’єкти вивчення  | 
  
   Учень / учениця самостійно           або                              з допомогою вчителя чи інших осіб: виконує навчальну дію із застосування знань, що                     охоплюються навчальним матеріалом, за зразком; може порівняти окремі
  об’єкти вивчення  | 
  
   Учень       /                             учениця самостійно   або                               під опосередкованим керівництвом                             учителя                        чи інших осіб: застосовує знання,
  що охоплюються навчальним матеріалом, у типових ситуаціях на рівні свідомого
  вибору, а саме: формулює проблемні
  питання, пропонує можливі способи виконання завдання або розв’язання
  проблеми; складає план для
  виконання / розв’язання відповідно до інструкцій та/або успішно виконує
  окремі етапи такого виконання / розв’язання; може аналізувати
  та порівнювати                         об’єкти вивчення  | 
  
   Учень / учениця самостійно              або                                 під опосередкованим керівництвом учителя
  чи інших осіб: застосовує знання, що охоплюються                             навчальним матеріалом, для виконання
  практичних завдань та/або розв’язання                     повсякденних
  проблем у нетипових ситуаціях на рівні свідомого вибору, а саме: формулює проблемні
  питання, висуває гіпотези; успішно виконує
  завдання або розв’язує проблему відповідно до інструкцій; обґрунтовує
  обраний спосіб розв’язання / виконання, спираючись на знання й досвід; може класифікувати
  й узагальнювати об'єкти вивчення  | 
 
| 
   Рефлексія власної
  навчально- пізнавальної діяльності  | 
  
   Учень / учениця розпізнає        помилки, логічні      або   
   змістові неточності в результатах  | 
  
   Учень / учениця самостійно           або                              з допомогою вчителя чи інших осіб:  | 
  
   Учень / учениця самостійно                              або                              під опосередкованим керівництвом
  учителя чи  | 
  
   Учень / учениця самостійно              або                                 під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб  | 
 
| 
   
  | 
  
   навчальної діяльності
  після того, як на них вказує вчитель  | 
  
   розпізнає                                й виправляє окремі помилки
  та робить часткові уточнення в результатах навчальної діяльності  | 
  
   інших осіб : успішно виправляє окремі помилки й робить часткові уточнення в результатах                         власної
  навчальної діяльності; визначає                           окремі труднощі, що виникають у процесі
  власної навчально- пізнавальної діяльності й можливі шляхи їх подолання  | 
  
   аналізує                           результати власної навчальної діяльності
  із застосуванням                                           критеріїв
  оцінювання, успішно виправляє помилки й робить уточнення; визначає                       труднощі,                      що виникають   у    процесі                      власної навчально-пізнавальної
  діяльності, та можливі шляхи їх подолання  | 
 
Критерії оцінювання предметних та
особистісних результатів
| 
   Рівні
  навчальних досягнень  | 
  
   Бали  | 
  
   Критерії
  оцінювання навчальних досягнень  | 
 
| 
   Початковий  | 
  
   1  | 
  
   Учні можуть розпізнавати деякі
  об’єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми, інструменти, технології тощо) та
  називають їх (на побутовому рівні)  | 
 
| 
   2  | 
  
   Учень/учениця відтворює незначну
  частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення. Частково розпізнають інструменти
  та обладнання для виконання практичних робіт  | 
 |
| 
   3  | 
  
   Учень/учениця відтворює частину
  навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. Учні мають фрагментарні уявлення з
  предмета вивчення (обізнані з деякими технологічними поняттями); з допомогою
  вчителя виконують елементарні практичні завдання; використовують за
  призначенням робочі інструменти та обладнання  | 
 |
| 
   Середній  | 
  
   4  | 
  
   Учень/учениця з допомогою вчителя
  відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію,
  дію, знають окремі
  відомості, що стосуються технологічних об’єктів; застосовують елементарні
  прийоми роботи інструментом  | 
 
| 
   5  | 
  
   Учень/учениця відтворює основний
  навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять,
  формулює правило. Відтворює
  навчальний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт, з допомогою
  вчителя; виконують окремі технологічні операції з недоліками; частково
  володіють прийомами роботи інструментом  | 
 |
| 
   6  | 
  
   Учень/учениця виявляє знання й
  розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але
  недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком Самостійно відтворює значну частину
  навчального матеріалу, необхідного для виконання практичних робіт; 
  виконують окремі частини технологічних операцій  | 
 
| 
   Достатній  | 
  
   7  | 
  
   Учень/учениця правильно відтворює
  навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі
  власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні
  навчальні дії. Самостійно
  і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для
  виконання практичних робіт; виконують практичну роботу відповідно до інструкцій
  вчителя; частково контролюють власні  | 
 
| 
   8  | 
  
   Учень/учениця має достатні знання,
  застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається
  аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами,
  фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді
  логічні, хоч і мають неточності Виявляє розуміння навчального
  матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати
  найсуттєвіші зв’язки і залежності між технологічними операціями;
  використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях  | 
 |
| 
   9  | 
  
   Учень/учениця добре володіє вивченим
  матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й
  систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і
  правильною аргументацією. Володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в
  практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію в
  процесі проектної діяльності.  | 
 |
| 
   Високий  | 
  
   10  | 
  
   Учень/учениця має повні, глибокі
  знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки,
  узагальнення. Володіє
  глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях;
  беруть активну участь в розробленні та реалізації технологічного процесу; з
  допомогою учасників проекту і учителя проектують та виконують всі види
  запланованих робіт  | 
 
| 
   11  | 
  
   Учень/учениця має гнучкі знання в
  межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних
  ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми.
  Володіє гнучкими
  знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано
  використовують їх у нестандартних ситуаціях, знаходять і аналізують додаткову
  інформацію; самостійно розробляють технологічний процес виготовлення виробу
  та забезпечують його виконання; самостійно проектують та виконують всі види
  запланованих робіт  | 
 |
| 
   12  | 
  
   Учень/учениця має системні, міцні
  знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує
  їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює,
  узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації,
  приймає обґрунтовані рішення. Має системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх,
  у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють технологічний
  процес виготовлення виробу та забезпечують його якісне виконання; самостійно
  проектують та виконують, використовуючи відповідні технології, всі види
  запланованих робіт  | 
 
Тематичне
оцінювання здійснюється
на основі поточного оцінювання із урахуванням практичних робіт, результатів виконання учнями навчальних
проєктів. 
Оцінка за семестр ставиться за результатами
тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у
“Свідоцтві досягнень”:
-        
Проєктує та виготовляє вироби.
-        
Застосовує технології
декоративно-ужиткового мистецтва.
-        
Виявляє самозарадність у побуті /
освітньому процесі.
Річне
оцінювання здійснюється на
підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. 
Оцінювання
результатів навчання здійснюється: за 12-бальною системою (шкалою), а його
результати позначають цифрами від 1 до 12 у І семестрі за рівневою шкалою; у ІІ
семестрі та річне за 12-бальною шкалою. 
Критерії контролю груп загальних
результатів з технологій :
-        
втілює задум у готовий продукт за
алгоритмом проєктно-технологічної діяльності;
-        
творчо застосовує традиційні та
сучасні технології декоративно-ужиткового мистецтва;
-        
ефективно використовує техніку та
матеріали без заподіяння шкоди навколишньому середовищу;
-        
турбується про власний побут,
задоволення власних потреб та потреб інших людей
Комментарии
Отправить комментарий