Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ:образотворче мистецтво
5-6 клас
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ
ОСВІТИ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
(інтегрований курс «МИСТЕЦТВО»)
\Рівні Категорії критеріїв |
Початковий рівень 1 – 3 балів |
Середній рівень 4 – 6 балів |
Достатній рівень 7 – 9 балів |
Високий рівень 10 – 12 балів |
Планування та здійснення навчального пошуку, аналіз текстової та
графічної інформації |
Учень/учениця самостійно або
з допомогою вчителя опрацьовує
графічну інформацію, сприймає
та відтворює художні образи на частковому рівні, здатний сприймати окремі фрагменти художніх образів з
конкретним образно-художнім змістом |
Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб:
опрацьовує й інтерпретує візуальні
образи, має достатньо сформоване художнє мислення.
|
Учень / учениця самостійно
або під опосередкованим керівництвом учителя або інших осіб: планує й успішно
здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить
уточнювальні запитання; використовує інформацію з кількох джерел; опрацьовує
й логічно інтерпретує графічну інформацію; порівнює інформацію з
кількох джерел.
|
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом
учителя чи інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук, не
обмежуючись навчальним матеріалом; ставить запитання на з’ясування
причиннонаслідкових зв’язків; використовує інформацію з різних джерел;
опрацьовує й логічно інтерпретує графічну інформацію; аналізує й порівнює
інформацію з різних джерел; критично оцінює надійність джерела й
достовірність інформації. |
Комунікація, зокрема з використан-ням інформаційно-комунікацій-них
технологій |
Учень / учениця створює короткі усні повідомлення стосовно
окремих фрагментів художніх образів з
конкретним образно-художнім змістом, володіє
незначною частиною термінологічного мінімуму; однозначно характеризує художні образи, демонструє
слабо сформоване художньо-естетичне мислення.
|
Учень / учениця створює
короткі усні й письмові повідомлення; відтворює почуту або прочитану
інформацію без істотних змістових та/або логічних неточностей; не завжди послідовно та логічно характеризує окремі художні явища,
його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань. |
Учень / учениця на достатньому рівні володіє спеціальною художньою термінологією при
аналізуванні художніх творів у процесі їх сприймання та інтерпретації; висловлює власну думку й
наводить приклади на її підтвердження; презентує результати навчальної
діяльності, зокрема з використанням ІКТ (за умови доступності).
|
Учень / учениця володіє
тематичним художнім матеріалом у межах програми, вміє використовувати набуті
знання і здібності у нових художньо-творчих завданнях, виявляє знання
спеціальної художньої термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння
систематизувати, узагальнювати, аналізувати твори візуального
(образотворчого) мистецтва, асоціювати їх з творами інших мистецтв та
життєвими явищами, творчо презентує результати навчальної діяльності, зокрема з
використанням ІКТ (за умови доступності). |
Виконання практичних завдань та розв’язання повсякденних проблем із
застосуванням знань, що охоплюються навчальним матеріалом |
Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя або інших осіб:
виконує навчальну дію на рівні копіювання зразка її виконання; демонструє елементарні навички та уміння у творчій художній
діяльності.
|
Учень / учениця самостійно
або з допомогою вчителя може
відтворювати художні образи на репродуктивному рівні, в основному розуміє
образну сферу художнього твору; застосування знань та термінологічного запасу
на практиці задовільне; за зразком; може порівняти
окремі об’єкти вивчення.
|
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом
учителя чи інших осіб: застосовує знання, що охоплюються навчальним
матеріалом, успішно створює художній
образ; спостерігаються помітні позитивні зміни у
творчій художній діяльності учня; трапляються
поодинокі недоліки у відтворенні художнього образу і художньо- образному
оформленні своїх роздумів щодо оцінки творів образотворчого мистецтва.
|
Учень / учениця самостійно
або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: застосовує
знання, що охоплюються навчальним матеріалом, в образотворчій діяльності для виконання практичних
завдань а саме: успішно виконує завдання відповідно до інструкцій;
обґрунтовує обраний спосіб виконання, спираючись на знання й досвід; може
класифікувати й узагальнювати художны твори; самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні
здібності в художній діяльності. |
Рефлексія власної навчально-пізнавальної діяльності |
Учень / учениця розпізнає
помилки у створенні окремих фрагментів художніх
образів з конкретним образно-художнім змістом після того, як на них вказує вчитель.
|
Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб:
розпізнає й виправляє окремі помилки та робить аналіз художнього твору, порівняння, висновки щодо сприймання творів
образотворчого мистецтва.
|
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом
учителя чи інших осіб: успішно виправляє окремі помилки й робить часткові уточнення
в результатах власної художньої діяльності; визначає окремі труднощі, що
виникають у процесі власної творчої діяльності н й можливі шляхи їх
подолання.
|
Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом
учителя чи інших осіб аналізує результати власної художньої діяльності із
застосуванням критеріїв оцінювання, успішно виправляє помилки й робить
уточнення; визначає труднощі, що виникають у процесі власної творчої
діяльності, та можливі шляхи їх подолання. |
ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ
ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з
образотворчого мистецтва є її багатофункціональність, що зумовлена
багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування
художньо-естетичної культури учнів, і передбачає:
- формування в учнів емоційно-естетичного ставлення до
дійсності, світоглядних орієнтацій, особистісно-ціннісного ставлення до
мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури;
- розвиток емоційно-почуттєвої сфери, оригінального
асоціативно-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості;
- формування знань та уявлень про мистецтво, розуміння
специфіки художньо-образної мови різних видів мистецтва, здібності до
сприймання та інтерпретації художніх творів;
- розширення естетичного досвіду, вмінь і навичок у сфері
мистецької діяльності, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному
самовдосконаленні.
Об’єктами перевірки та оцінювання у процесі
вивчення мистецьких дисциплін учнями мають стати:
- здатність учнів сприймати, розуміти і відтворювати твори
мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне
естетичне ставлення);
- вміння і навички з практичної художньої
діяльності (відтворення за зразком), досвід самостійної та творчої діяльності
(застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових
ситуаціях);
- обізнаність у сфері мистецтв – елементарні знання та
уявлення про мистецтво, його основні види і жанри, розуміння художньо-естетичних
понять та усвідомлене користування відповідною термінологією, уявлення про
творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців (мистецтвознавча
пропедевтика);
- загальна естетична компетентність, художньо-образне
мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання й розвитку.
Додатковими
засобами стимулювання пізнавальної активності учнів є:
Самооцінка
та оцінювання результатів спільної діяльності за попередньо визначеними критеріями та художньо-творче
самовираження, які мають бути збалансованими між собою. Оцінюється не рівень
недоліків і прорахунків, а рівень прогресу особистих досягнень. Тому саме
динаміка особистого розвитку здобувача освіти
та його ставлення до опанування предмета є критерієм перевірки та
оцінювання результатів мистецької освіти.
Для створення об’єктивності системи
оцінювання перевірка має інтегрувати
досягнення учнів у різних видах
діяльності та їхнє ставлення до предмета, активність та ініціативність, що
дасть можливість ефективно відслідкувати особистісне зростання здобувача
освіти, оцінити його роботу в освітній діяльності та саморозвитку. При
оцінюванні враховуються досягнення учнів у позашкільних навчальних заходах за
умови подання відповідних підтверджувальних матеріалів.
ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ
ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ОБРАЗОТВОРЧОГО
МИСТЕЦТВА
Основні види оцінювання: формувальне, поточне і
підсумкове (тематичне, семестрове, річне).
Формувальне
оцінювання
є інтерактивним оцінюванням прогресу здобувачів освіти, що дає змогу вчителю
відповідно адаптувати освітній процес, ґрунтуючись на дані відстеження
особистісного розвитку учнів та хід набуття ними навчального досвіду й
компетентностей.
Поточне оцінювання здійснюється
в процесі вивчення теми з метою визначення рівня розуміння і первинного засвоєння
учнями окремих елементів змісту теми, зв’язків між ними та засвоєним
змістом попередніх тем уроків, закріплення знань, умінь і навичок, їх
актуалізації перед вивченням нового матеріалу. Результати поточного оцінювання
фіксуються в балах від 1 до 12. Під час уроку здобувач освіти може отримати
декілька оцінок за різні форми роботи, та в цьому випадку виставляється
середній бал за урок.
Тематична оцінка виставляється
на підставі результатів опанування здобувачами освіти матеріалу теми впродовж її вивчення з
урахуванням поточних оцінок.
Оцінка за семестр виставляється
за результатами тематичного оцінювання. Семестрове оцінювання підлягає
коригуванню.
Річне оцінювання виставляється на основі семестрових оцінок
також з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень здобувачів
освіти.
Такі
ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів
освіти з образотворчого мистецтва діють для учнів, що здобувають освіту в
індивідуальній формі навчання (екстернатна, сімейна(домашня),
педагогічний патронаж).
Комментарии
Отправить комментарий