Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ:музичне мистецтво

 Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти 5-6 класів НУШ з музичного мистецтва

(інтегрований курс «МИСТЕЦТВО»)

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводить заклад, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання можна здійснювати за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень. 

Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.

Рівні

Категорії критеріїв

 

Початковий

рівень 1 – 3 балів

Середній

рівень 4 – 6 балів

Достатній

рівень 7 – 9 балів

Високий рівень 

10 – 12 балів

Планування та здійснення навчального пошуку, аналіз тематичного та музичного матеріалу

Учень/учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює навчальний пошук; опрацьовує

тематичний та музичний матеріал

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює навчальний пошук; ставить запитання до змісту навчального матеріалу; опрацьовує й інтерпретує тематичний та музичний матеріал

 без істотних змістових і логічних неточностей

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя або інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить уточнювальні запитання; використовує інформацію з кількох джерел; опрацьовує й логічно інтерпретує тематичний та музичний матеріал

порівнює інформацію з кількох джерел

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить запитання на з’ясування причинно наслідкових зв’язків; використовує інформацію з різних джерел; опрацьовує й логічно інтерпретує

тематичний та музичний матеріал

аналізує й порівнює інформацію з різних джерел; критично оцінює надійність джерела й достовірність інформації

 

Комунікація, зокрема з використанням інформаційно -комунікаційних технологій

 

Учень / учениця створює короткі усні й письмові повідомлення; відтворює тематичний та музичний матеріал

Допускаючи істотні змістові та/або логічні неточності

 

Учень / учениця створює короткі усні й письмові повідомлення; відтворює

тематичний та музичний матеріал

без істотних змістових та/або логічних неточностей; презентує результати своєї навчальної діяльності

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя або інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить уточнювальні запитання; використовує інформацію з кількох джерел; опрацьовує й логічно інтерпретує

тематичний та музичний матеріал

порівнює інформацію з кількох джерел

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить запитання на з’ясування причинно наслідкових зв’язків; використовує інформацію з різних джерел; опрацьовує й логічно інтерпретує тематичний та музичний матеріал

аналізує й порівнює інформацію з різних джерел; критично оцінює надійність джерела й достовірність інформації

Виконання практичних завдань та розв’язання повсякденних проблем із застосуванням знань, що охоплюються навчальним матеріалом

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя або інших осіб демонструє елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне

 

Учень / учениця створює деталізовані усні й письмові повідомлення; висловлює власну думку про почутий музичний матеріал наводить приклади стосовно теми уроку, презентує результати навчальної діяльності, зокрема з використанням ІКТ (за умови доступності)

 

Учень / учениця створює деталізовані усні й письмові повідомлення стосовно музичного матеріалу;

висловлює й логічно обґрунтовує власну думку стосовно теми уроку, наводить приклади на її підтвердження; творчо презентує результати навчальної діяльності, зокрема з використанням ІКТ (за умови доступності)

 

 

Рефлексія власної навчально пізнавальної діяльності

Учень / учениця розпізнає помилки, логічні або змістові неточності під час аналізу або виконання музичних творів , виправляє їх після того, як на них вказує вчитель

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: розпізнає й виправляє окремі помилки під час аналізу або виконання музичних творів   та робить часткові уточнення в результатах навчальної діяльності

Учень (учениця) самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб демонструє володіння тематичним музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими  явищами

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з музичного мистецтва (6-7 класи)

 

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється за 12 бальною шкалою.

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти         з музичного мистецтва 

 

І. Початковий

1

Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні, небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності

2

Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння й навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні

3

Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом

 

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне

5

Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий

6

Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня

8

Учень (учениця) уміє сприймати та виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ

9

Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору й художньо-образному оформленні своїх роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку про музичні явища, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору. Указані неточності може виправляти самостійно

11

Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності

12

Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати асоціативні зв'язки між музичними творами, творами інших мистецтв і життєвими явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію в роздумах, висновках та узагальненнях про прослуханий чи виконаний твір, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття та світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності

 

ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Додаткові засоби стимулювання пізнавальної активності учнів:

Самооцінка та оцінювання спільної діяльності за попередньо визначеними критеріями,

та художньо-творче самовираження,які мають бути збалансованими.

Оцінюється рівень прогресу особистих досягнень.

Тому критерій перевірки-динаміка особистісного розвитку учня(учениіці) та його ставлення до опанування предмета.

Перевірка має інтегрувати досягнення учнів у різних видах діяльності та їхнє ставлення до предмета, активність та ініциативність, що дасть можливість відслідковувати особистісне зростання, оцінити роботу в освітній діяльності і саморозвитку.

Враховуються досягнення учнів в позашкільних навчальних закладах за умови надання відповідних матеріалів.

 

ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Основними видами оцінювання є тематичне /відповідно до тем конкретної програми за якою працює вчитель/ і підсумкове /наприкінці навчального року, семестру/.

1. Поточне оцінювання є не обов'язковим, а доцільним, заохочувальним.

Поточні контроль та оцінювання доцільно застосовувати на мікроетапах процесу опанування змісту тем програми з музичного мистецтва, вони виконують діагностичну та стимулюючу /заохочувальну/ функції, сприяють корегуванню художньо-пізнавальної діяльності учнів.

2. Тематичне оцінювання є основним і спрямовується на перевірку рівнів оволодіння учнями певною системою знань та способів діяльності в межах визначених тем

3. Підсумкове оцінювання проводиться наприкінці кожного семестру, навчального року та після завершення курсу і передбачає перевірку рівнів оволодіння учнями навчальним матеріалом найвищого рівня узагальнення.

4. Річне оцінювання виставляється на основі семестрових оцінок, ураховуючи динаміку зростання рівня навчальних досягнень учнів.

Такі ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з музичного мистецтва діють для учнів, що здобувають освіту в індивідуальній формі (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

 

Комментарии