Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ:технології(дівчата)

 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

З ТЕХНОЛОГІЙ

5-6 клас

                                  \Рівні

Категорії

критеріїв

 

Початковий рівень

1 – 3 балів

 

Середній рівень

4 – 6 балів

 

Достатній рівень

7 – 9 балів

 

Високий рівень

10 – 12 балів

 

Планування та здійснення навчального пошуку, аналіз текстової та графічної інформації

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює навчальний пошук деяких об’єктів вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо); опрацьовує текстову та/або графічну інформацію стосовно об’єкта проєктної діяльності.

 

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: планує й здійснює навчальний пошук; ставить запитання до змісту навчального матеріалу; опрацьовує й інтерпретує текстову та/або графічну інформацію, знає окремі факти, що стосуються технологічних об’єктів без істотних змістових і логічних неточностей.

 

 

 

 

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя або інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук об’єкта проєктування, може самостійно обирати конструктивні елементи та технологічну послідовність виготовлення виробу;  не обмежуючись

 навчальним матеріалом; ставить уточнювальні запитання; використовує інформацію з кількох джерел; опрацьовує й логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію; порівнює інформацію з кількох джерел.

 

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: планує й успішно здійснює навчальний пошук об’єкта проєктування, складає технологічну картку виготовлення виробу, не обмежуючись навчальним матеріалом; ставить запитання на з’ясування причиннонаслідкових зв’язків; використовує інформацію з різних джерел; опрацьовує й логічно інтерпретує текстову та/або графічну інформацію; аналізує й порівнює інформацію з різних джерел; критично оцінює надійність джерела й достовірність інформації.

 

Комунікація, зокрема з використан-ням інформацій-но-комунікацій-них технологій

 

Учень (учениця) описує деякі технологічні об'єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт,

 має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями).

 

Учень / учениця створює короткі усні й письмові повідомлення; відтворює

значну частину навчального матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу

 без істотних змістових та/або логічних неточностей; презентує результати своєї навчальної діяльності.

 

Учень / учениця виявляє розуміння навчального матеріалу; висловлює власну думку й наводить приклади на її підтвердження; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце;

 презентує результати навчальної діяльності, зокрема з використанням ІКТ (за умови доступності).

 

Учень / учениця створює деталізовані усні й письмові повідомлення; висловлює й логічно обґрунтовує власну думку, наводить приклади на її підтвердження; творчо презентує результати проєктної діяльності, зокрема з використанням ІКТ (за умови доступності).

 

Виконання практичних завдань та розв’язання повсякден-них проблем із застосуван-ням знань, що охоплюють-ся навчальним матеріалом

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя або інших осіб: виконує навчальну дію на рівні копіювання зразка її виконання; розпізнає, називає окремі об’єкти проєктування,

знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях, може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання.

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: володіє прийомами  роботи інструментом, може виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу;

 із застосування знань, що охоплюються навчальним матеріалом, за зразком; може порівняти окремі об’єкти проєктної діяльності з допомогою учасників проєкту і учителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проєктної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: застосовує знання, що охоплюються навчальним матеріалом, у типових ситуаціях на рівні свідомого вибору, а саме: формулює проблемні питання, пропонує можливі способи виконання творчого проєкту; складає технологічну послідовність  виготовлення виробу відповідно до інструкцій та/або успішно виконує 

практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються усіх етапів проектної діяльності; може аналізувати та порівнювати об’єкти проєктної діяльності.

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: застосовує знання, що охоплюються навчальним матеріалом, для виконання практичних завдань творчого проєкту у нетипових ситуаціях на рівні свідомого вибору, а саме: формулює проблемні питання, висуває гіпотези; успішно виконує завдання або розв’язує проблему відповідно до інструкцій; обґрунтовує обраний спосіб виготовлення виробу, спираючись на знання й досвід; може класифікувати й узагальнювати об'єкти проєктної діяльності, самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт.

 

Рефлексія власної навчально-пізнавальної діяльності

 

Учень / учениця розпізнає помилки, логічні або змістові неточності в результатах навчальної діяльності стосовно деяких об’єктів вивчення (матеріалів, об’єктів, схем тощо); після того, як на них вказує вчитель.

 

Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб: розпізнає й виправляє окремі помилки та робить часткові уточнення в результатах проєктної  діяльності.

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб: успішно виправляє окремі помилки й робить часткові уточнення в результатах власної проєктної діяльності; визначає окремі труднощі, що виникають у процесі виготовлення об’єкта проєктної діяльності й можливі шляхи їх подолання.

 

Учень / учениця самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя чи інших осіб аналізує результати власної проєктної  діяльності із застосуванням критеріїв оцінювання, успішно виправляє помилки й робить уточнення; визначає труднощі, що виникають у процесі власної проєктної діяльності, та можливі шляхи їх подолання.

 

ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З  ТЕХНОЛОГІЙ

 

Основні види оцінювання: поточне, формувальне і підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

Поточне оцінювання здійснюється в процесі вивчення теми з метою визначення рівня розуміння і первинного засвоєння учнями окремих елементів змісту теми, зв’язків між ними та засвоєним змістом попередніх тем уроків,  закріплення знань, умінь і навичок, їх актуалізації перед вивченням нового матеріалу. Результати поточного оцінювання фіксуються в балах від 1 до 12.

Формувальне оцінювання - відбувається під час навчання, сприяє кращим результатам  здобувачів освіти  і ґрунтується  на поставлених цілях ( тобто оцінювання  для навчання). Це інтерактивне оцінювання  учнівського прогресу, що дає змогу  вчителю визначити  потреби здобувачів освіти, адаптуючи до них процес навчання. Це постійне оцінювання, яке розпочинається з попереднього оцінювання знань і вмінь учнів на початку теми та впродовж її вивчення. Формувальне оцінювання  включає: самооцінювання, оцінювання учнями, оцінювання співпраці та оцінювання результатів проєктної діяльності. 

Діяльність вчителя при організації формувального оцінювання здійснюється за наступним алгоритмом:

- формування об’єктивних та зрозумілих для здобувачів освіти навчальних цілей;

- створення ефективного зворотнього зв’язку;

- забезпечення активної участі здобувачів освіти у процесі пізнання;

- ознайомлення учнів з критеріями оцінювання;

- забезпечення можливостей й уміння здобувачів освіти аналізувати власну діяльність;

- корегування  спільно з і здобувачами освіти підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

         При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності учнів, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми.

         Семестрове оцінювання  здійснюється  на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень здобувача освіти з предмета упродовж семестру.

         Семестрова оцінка  може підлягати коригуванню. На результат оцінювання навчальних досягнень учнів впливають дотримання правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог (наявність спецодягу)  та вміння організувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи.

Річне оцінювання  виставляється на основі семестрових оцінок також з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.

 

Такі ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з основ здоров’я діють для учнів, що навчаються в індивідуальній формі ( екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии