Критерії оцінювання 5-6 клас НУШ: фізична культура

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти 5-6 класів НУШ з  фізичної  культури

Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти 5-х класів НУШ з предмета "Фізична культура" здійснюється з урахуванням виконання ними оздоровчих, освітніх, виховних завдань.

Результати діяльності школярів оцінюються в усіх організаційних формах фізичного виховання, що утворюють систему фізичного виховання в конкретному ліцеї та підвищують рівень фізичної культури учнів. Характеристика результатів навчання з предмета "Фізична культура" подається в узагальненому вигляді за кожною групою загальних умінь, визначених Державним стандартом початкової освіти. Орієнтовні вимоги до оцінювання, зазначені у Методичних рекомендацій, конкретизуються вчителем фізичної культури з урахуванням вихідного рівня підготовленості учнів, їх фізичних можливостей та вікових особливостей, а також матеріально-технічного забезпечення школи.

Індекс

Характеристика результатів навчання

Загальні результати навчання

Результат навчання у свідоцтві досягнень

Рівні

Початковий

Середній

Достатній

Високий

ФІО1

Заняття руховою активністю, фізичною культурою та спортом; демонстрація рухових умінь та навичок, використання їх у різних життєвих ситуаціях

Займається фізичними вправами, збагачує руховий досвід

Епізодично займається фізичними вправами на уроках фізичної культури.

Систематично займається фізичними вправами на уроках фізичної культури.

Систематично займається фізичними вправами на уроках фізичної культури та позакласних заняттях.

Систематично займається фізичними вправами на уроках фізичної культури, позакласних та позашкільних формах фізичного виховання.

Виконує основні життєво необхідні рухові дії в стандартних умовах.

Виконує життєво необхідні рухові дії різними способами.

Виконує життєво необхідні рухові дії з диференціацією їх параметрів за завданням вчителя (швидше-повільніше, вище-нижче тощо).

Ефективно виконує життєво необхідні рухові дії різними способами (зокрема з предметами) у варіативних умовах, зокрема ігрових та змагальних, з предметами

ФІО2

Вибір фізичних вправ для підвищення рівня фізичної підготовленості

Виконує фізичні вправи для підвищення рівня фізичної підготовленості

Розпізнає фізичні вправи для розвитку різних фізичних якостей.

Називає фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей за зразком учителя.

Називає фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей.

Визначає фізичні вправи для гармонійного розвитку фізичних якостей після оцінки учителем фізичного стану учня.

Констатує зміни самопочуття під час фізичного вправляння на вимогу вчителя.

Ініціативно контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ та оцінює його за відповідними критеріями.

Ініціативно контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ та оцінює його за відповідними критеріями. Володіє об'єктивними (частота серцевих скорочень, частота дихання) способами самоконтролю за власним фізичним станом.

Ініціативно контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ та оцінює його за відповідними критеріями. Володіє декількома прийомами визначення частоти серцевих скорочень (на скроневій, променевій, сонній артеріях, у місці серцевого поштовху) та способом визначення частоти дихання в процесі самоконтролю за власним фізичним станом.

Демонструє стабільність показників розвитку фізичних якостей при зниженні окремих.

Демонструє стабільність показників фізичної підготовленості.

Демонструє позитивну динаміку показників окремих фізичних якостей при стабільності інших.

Демонструє позитивну динаміку показників фізичної підготовленості.

ФІО3

Дотримання правил безпечної і чесної гри, вміння боротися, вигравати і програвати; усвідомлення значення фізичних вправ для здоров'я, задоволення, гартування характерне самовираження та соціальна взаємодія

Дотримується правил безпечної і чесної гри; вміє боротися, вигравати і програвати; усвідомлює значення фізичних вправ для здоров'я, задоволення, гартування характеру; самовиражається та соціально взаємодіє

Безініціативно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності за вимогою учителя.

З урахуванням різних обставин нерегулярно, але активно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності.

Активно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності незалежно від зовнішніх та внутрішніх обставин.

Активно та ефективно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності незалежно від зовнішніх та внутрішніх обставин.

В цілому дотримується правил безпеки під час рухової діяльності з можливими незначними порушеннями під впливом емоцій.

Систематично дотримується правил безпеки під час рухової діяльності.

Систематично дотримується правил безпеки під час рухової діяльності та спонукає до безпечної поведінки інших учнів.

Систематично дотримується правил безпеки під час рухової діяльності, спонукає до безпечної поведінки інших учнів та ініціює правила безпеки в конкретній ситуації.

Дотримується правил чесної гри після зауваження учителя чи учнів.

Дотримується правил чесної гри після зауваження учителя чи учнів та закликає інших їх додержуватися.

Систематично дотримується правил чесної гри.

Систематично дотримується правил чесної гри та спонукає до цього інших.

Вміє боротися, але подекуди проявляє пасивність. Гідно поводиться у разі виграшу. Приймає поразку після бесіди з учителем.

Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу. Приймає поразку після бесіди з учителем.

Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки.

Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки та підбадьорює інших.

ПРАВИЛА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Відповідно до інструкції про розподілу  учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженної наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р за Лист 518/674 учні розподіляються на основну, підготовчу та спеціальну медичні групи. Для основної  медичної групи фізична підготовка проводиться в повному обсязі згідно з навчальними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини. Учні, які за станом здоров’ я віднесені до підготовчої медичної групи, відвідують обов’ язкові уроки фізичної культури та опановують навчальний матеріал відповідно до вимог навчальної  програми. Таким учням рекомендовано поступове  збільшення фізичного навантаження без здачі навчальних нормативів та додаткові заняття у групах загальної фізичної пдготовки . Учні, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальної медичної групи, відвідують обов’ язкові уроки фізичної культури, але виконують корегувальні вправи  для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані. Учні, незалежно від рівня фізичного розвитку та медичної групи, а також тимчасово звільнені від фізичних навантажень, повинні бути обов’ язково присутніми на уроках фізичної культури. Допустиме навантаження для учнів, які за станом здоров’ я належать до підготовчої та спеціальної  медичних груп, встановлює учитель фізичної культури.                                                                                                                                            Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури може здійснюватися за такими видами діяльності:                                                                                                                                              1- Засвоєння техніки виконання фізичної вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу).                                                                                                                                                 2- Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).                                

3- Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.                                                                               

4-Засвоєння теоретичних знань. При цьому оцінка за виконання нормативу не є домінуючою під час здійснення тематичного,семестрового чи річного оцінювання. Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються оpiєнтовні навчальні нормативи передбачені цією програмою, та нормативи, запропоновані у кожному модулі за роками вивчення. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно до календарно-тематичного планування. При складанні навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (початковий, середнй, достатній, високий), а потім за технічними показниками виконання рухової дії та теоретичними знаннями виставляють оцінку в балах. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури затверджені наказом МОН України від 05.05.08 р. No 371.                                                                  

Оцінюючи навчальні досягнення учнів з фізичної підготовленості, потрібно дотримуватися таких вимог:                                                                                                                                                                    1-Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’ я.

2- Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).

3-Перед складанням нормативу вчитель проводить розминку, а після — відновлювальні вправи.  

4-Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.                              

5-Учитель зобов’ язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.                                                                                                                             6-Оцінювання навчальних досягнень учнів віднесених до підготовчої групи, здійснюється на загальних підставах, за винятком приймання навчальних нормативів. При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються особисті досягнення школярів протягом навчального року: ступнь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час: участь у спортивних змаганнях усіх рівнів.                                              

 На основі зазначених показників учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування «бонусних» балів. Наприклад, якщо учень (учениця) виконав(ла) залікову вправу на певний рівень, але при цьому його (її) особистий результат виконання цієї вправи поліпшився порівняно з попереднім  показником, учитель може виставити оцінку на 1-2 бали вищу за ту, навчальними нормативами. У період з 01.09 до 01. 10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюють, a заняття мають рекреаційно-оздоровчий характер з помірними навантаженнями.  Не виконання яке передбачається нормативів з причин, не залежних від учня, непропорцйний фізичний розвиток, пропуски занять з поважних причин, не є підставою для зниження підсумкової оцінки успшності.

ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 3 ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Оцінювання досягнень учнів, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальних медичних груп рекомендується поточне оцінювання за теоретико-методичні знання, техніку виконання корегувальних вправ та виконання завдань уроку (за сприятливих для учня умов) (на користь учня). Не виставляється оцінка за орієнтовні навчальні нормативи, тему, семестр чи рік (у клітинці слід писати «зар» чи «зв.»), оцінка виставляється тільки за орієнтовний навчальний норматив, тему,  семестр та річна, а також у свідоцтво чи атестат у вигляді «зар.» якщо оцінено хоча б один семестр (бально) виставленні враховуються інтереси дитини (на користь дитини): для учнів, які за станом здоров’я взагалі звільнені від занять фізкультурою. «зв » ставиться тільки за орієнтовний навчальний норматив тему чи семестр та за рік .                                                                                    

 Оцінювання досягнень учнів основної групи:                                                                                             

Орієнтовні навчальні нормативи виставляються у журнал під датою, проводилася здача цього нормативу.  Якщо учень в день здачі орієнтовного навчального нормативу був відсутнй, то у журналі  ставиться «н» а оцінка виставляеться у наступній вільній клітинці. Учень має право перездати орієнтовний навчальний норматив у визначений учителем час, хоча графи «Скоригована» після орієнтовного навчального нормативу не залишаємо, тому в клітинку за ОНН виставляємо остаточну оцінку; оцінка за орієнтовний навчальний норматив не є домінуючою при виставленні тематичної, семестрової та річної оцінок; Hі в якому разі не приймаються орієнтовні навчальні нормативи в учнів звільнених від уроків фізкультури, віднесених за станом здоров’ я до спеціальних медичних чи підготовчих груп (напроти іх прізвища слід писати «зар.» чи «зв.»), оpiєнтовний навчальний норматив учитель зменшувати), враховуючи індивідуальні, статеві та вікові особливості учня, змінювати (збільшувати  має право тематичне оцінювання: тематичне оцінювання проводиться після кожного модуля програми, але модулі можна розбивати на 2-3 підрозділи і проводити тематичне оцінювання. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності.. Якщо учень (учениця) був (ла) відсутній (я) на уроках протягом вивчення теми у відповідну клітинку замість оцінки за Тематичну виставляється н/ а (не атестований (а), для дітей, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальної медичної групи з фізичної культури — «Зв». «Зар.» Для звільнених від занять тематична оцінка не підлягає коригуванню семестрового  оцінювання.

Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр; семестрове оцінювання здійснюється на основі врахування  динамики особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість кожного модуля, тривалість вивчення кожного з модулів, складність змісту тощо). Якщо учень (учениця) був (ла) відсутнй (я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється (не атестований (а), для дітей, які за станом здоров’ я віднесені до спеціальної медичної групи фізичної культури — «Зар.», семестрова оцінка підлягає коригуванню.

 Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована .Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати. У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати запис у колонку Скоригована не робиться, тематичних оцінок .

Річне оцінювання виставляється в колонку Річна без зазначення дати, не раніше,ніж ячерез три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. У разі коригування учнів оцінки за ІІ семестр, річна оцінка їм виставляється не пізніше завершення поточного року.У випадку не атестації учня ( учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а ( не атестований(а).

Такі ж критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з фізичної культури діють для учнів, що здобувають освіту в індивідуальній формі ( екстернатна, сімейна ( домашня), педагогічний патронаж).

 

Комментарии